Tonight I made a rubric for grading my 5th graders on their writing project. They are writing bilingual creative non-fiction. Their final book will include a collection of personal stories including a dedication page and an about the author page. My advisor is visiting my class on Thursday and I want to make sure I look like I know what I'm doing, so I made this super time-consuming, fancy, bilingual rubric.
| 4-Excelente | 3- Satisfactorio | 2-Necesita Mejorar | 1- Principante |
_____una memoria tibia _____una memoria anciano _____una memoria que te hace llorar _____una memoria que te hace reír _____una memoria precioso _____dedicación _____sobre el/la autor/a | La escritura incluye las copias de borrar, y una copia final escrito en letra pegada. The writing includes the rough drafts and the final draft written in cursive. | La escritura falta una copia de borrar o una parte de la copia final no está escrito en letra pegada. The writing is missing a rough draft or some part of the final draft is not written in cursive. | La escritura falta una copia de borrar y la copia final no está escrito en letra pegada. The writing is missing the rough draft and the final draft is not written in cursive. | El estudiante no me entregó nada. The student didn’t turn in anything to me. |
_____una memoria tibia _____una memoria anciano _____una memoria que te hace llorar _____una memoria que te hace reír _____una memoria precioso _____dedicación _____sobre el/la autor/a | La historia tiene que tener 5 o más oraciones completas. Each story has to have 5 or more complete sentences. | La historia tiene 3 a 4 oraciones completas. The story has 3 to 4 complete sentences. | Muchas de las oracciones no están completas. Many of the sentences are not complete. | La historia es dificil leer porque las oracciones están disorganizadas. The story is difficult to read because the sentences are disorganized. |
_____una memoria tibia _____una memoria anciano _____una memoria que te hace llorar _____una memoria que te hace reír _____una memoria precioso _____dedicación _____sobre el/la autor/a | La historia está leído a la clase o un grupo de compañeros en voz alta con confiaza. The story is read aloud to the class or to a group of classmates with confidence. | La historia está leído a la clase o un grupo de compañeros sin confiaza o es dificil oir la lectura. The story is read aloud to the class or to a group of classmates without confidence or it is difficult to hear. | La historia está leído a la clase o un grupo de compañeros sin confiaza y es dificil oir la lectura. The story is read aloud to the class or to a group of classmates without confidence and it is difficult to hear. | El estudiante no leyó su historia a la clase o un grupo de compañeros. The student did not read the story to the class or to group of classmates. |
_____una memoria tibia _____una memoria anciano _____una memoria que te hace llorar _____una memoria que te hace reír _____una memoria precioso _____dedicación _____sobre el/la autor/a | La historia incluye un dibujo de color con detalles. The story includes a colored drawing with details. | La historia incluye un sencillo dibujo de color. The story includes a simple, colored drawing. | La historia incluye un sencillo dibujo que no está de color. The story includes a simple drawing that is not colored. | La historia falta un dibujo. The story lacks a drawing. |
_____una memoria tibia _____una memoria anciano _____una memoria que te hace llorar _____una memoria que te hace reír _____una memoria precioso _____dedicación _____sobre el/la autor/a | La escritura no tiene errores del gramatica, o del ortografia. The writing does not have grammatical or spelling errors. | La escritura tiene 1 o 2 errores del gramatica y del ortografia. The writing has 1 or 2 grammatical and spelling errors. | La escritura tiene muchas errores del gramatica y del ortografia. The writing has many grammatical and spelling errors. | La escritura es dificil leer porque tiene tantos errors del gramatica y del ortografia. The writing is difficult to read because it has so many grammatical and spelling errors. |
_____una memoria tibia _____una memoria anciano _____una memoria que te hace llorar _____una memoria que te hace reír _____una memoria precioso _____dedicación _____sobre el/la autor/a | La escritura tiene detalles, sensaciones y es interesante leer. The writing has details, feeling and is interesting to read. | La escritura tiene algunas detalles y es un poquito interesante leer. The writing has some details and is a little interesting. | La escritura no tiene detalles y no es interesante leer. The writing does not have details and is not interesting. | La escritura es dificil comprender porque falta elementos básicos. The writing is difficult to understand because it lacks basic elements. |
- personal style (choice of clothing & accessories)? sometimes I don't think I pull off what i'm going for.
- how I rate as a sister, daughter, friend, girlfriend, teacher, dog owner?
- how I rate as a writer, a cook, a teacher, an athlete, a public speaker?
- how I deal with conflict?
- how I drive?
- how healthy am I?
- how much sleep is really needed?
- a blogger?
No comments:
Post a Comment